Att förbereda inför träning, är som att förbereda inför tävling.

Idag är det som sagt träning för Sussie som gäller. Gårdagen gick åt till ridning, mys med Pärlan och putsning! Nu är allt skinande rent och rint. Benlindor tvättade, schabrak tvättat, nackludd tvättat, träns putsat, lädergrimma putsat och sadeln ska tas idag. jag är lite nervös faktiskt, då jag och Pärlan småbråkat de flesta ridturer på senaste tiden.
Dock vände det igår och hon gick som en klocka! Vi klättrade och Pärlan kämpade på, efter det red vi ut och gissa hur fin hon va?! Vi tog oss till och med en liten galopp, även om vi egentligen inte får. Pärlan rullade över i högergalopp och gick riktigt balanserat, så jag hade inte hjärta att bryta av. Efter det funkade traven mycket bättre än innan och skritten ska vi inte prata om, den var underbar!

Sussie sa en gång till mig, när jag var hästskötare under en träning, att förbereda sig inför en träning är som att förbereda sig inför en tävling. Utrustningen ska vara lika fin som att du skulle tävla. Jag bär med mgi det varenda gång jag ska upp till henneoch träna, då hon är lite av min idol. Jag ser upp till hennes liv. Hur hon orkar med att driva ett utbildnings/försäljingstall, samtidigt som hon driver en hästbutik och har ett familjeliv. Det är starkt gjort!

Nu ska jag rusa iväg till skolan och ha teckenspråk. Slutar vid två idago hc då blir det stallet på en gång. Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0