Sommarlov, i varje millimeter.

Idag har det verkligen varit sommarlov ut i varje millimeter! Jag har tillbringat mycket tid på moppen, njutit av att leva i nuet och haft det kanonskönt.

Först blev det en snabb sväng till Sussie. Mocka en box, ströa, sopa och prata med Sussie. Det är mycket som händer just nu, men det kommer sluta på ett bra sätt.

Efter Sussie tog jag mig till Pärlan. Först gav vi oss ut på en ordentligt uteritt, lekta runt på vägarna och mitt ute i skogen. Pärlan hade massa, massa, massa energi och ville bara explodera. Trava gick inte att tänka på, utan där var det pass som gällde. Sen ville väl jag lite för mycket också, men vi fick till några riktigt fina galopper och även vissa sträckor i skritt som var klockrena. Hon blir bara starkare och starkare, min fina tjej.

Pärlan fick hamna i en liten hage vid stallet för att hålla Ferro sällskap. Ferro har tyvärr äkt på fång för någon vecka sedan, så han går i en gräsfri hage eller box under dagarna.
Pärlan hade gräs upp till magen och det var himmelriket för en redan supertjock häst, men hon förtjänar det. Hon behöver det, med tanke på hur smal hon varit innan.

Hanna kom lagom när Pärlan hamnat i hagen och det blev prat i sadelkammaren, massa mys! Det var år och dar sedan vi kunde njuta tillsammans som idag, det var precis vad jag behövde. Vi tog oss iväg och badade med Dolly och Pärlan. Hur mysigt som helst och sommarkänsla på hög nivå! Pärlan tvingas älska att bada, när hon har en vattenälskande matte, haha. Både Dolly och Pärlan simmade på och skötte sig kanonbra!

Jag njuter förfullt av denna fantastiska möjlighet jag har. Njuter av livet, lugnet, friheten. Allt vad det innebär att vara hästägare. Jag slås hårt av motgångarna, glädjs med medgångarna och älskar hästlivet. Idag är en sån dag då alla borde ha häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0