Galenpanna.

Jag och Pärlan red ut tillsammans med Hanna och Dolly idag. Vi red skjutvägen och Pärlan var kanonfin! På vågen in i alla fall, haha. Samlade galopper, för att vara hon. Bra avsaktingar och ganska lyhörd. Vi jobbade inte så jättemycket med traven, men testade den självklart. Hon var fin i den med.

Vände och skulle ta oss hem. Pärlan taktade och höll på, stressade upp sig, tog tygeln och ville iväg. Till slut blev jag så sjukt trött på henne, när hon vägrade lyssna att jag vända in henne, så hon gick runt på stället. Jag vet att det låter brutalt, men i vissa lägen är det de enda som verkligen funkar. Pärlan blir blockad när hon stressar upp sig, men genom att ta ena tygeln och vända henne så bryts det.

Efter det kunde vi fortsätta och hon blev riktigt fin i skritten. Skulle börja trava, hon stressar upp sig, tar pass och börjar dra. Försökte verkligen jobba henne till en vettig trav, men hon lyssnade verkligen inte. Tog ena tygeln och vände henne igen. Släppte henne och lät henne gå rakt fram, 25 meter senare hade hon lossnat helt. Gick klockrent i skritten, även i traven. Hon orkade bära mig ordentligt, i form, i vänstervarv!

Vänster är alltid vårat svåra och där brukar hon gå över till pass, därför brukar jag bara rida lätt några steg på vänstersittben när vi rider ut, men idag orkade hon en riktigt, riktigt lång sträcka. Kunde även bryta av ordentligt från trav till skritt, utan att hon tog något passteg imellan. Hon börjar bli stark nu, fina flickan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0