Fullt ös.

Jag körde järnet hos Sussie i morses, så efter ungefär en timme var hela stallet fixat, bara ridningen kvar. Maria hjälpte till med det vå sista boxarna, så jag fixade hö och kraft under tiden.

Sedan åkte vi på att rida, niiiice! Maria red Morina och jag Hajen. Jag är lika nervös och sänd varje gång jag sitter upp på den hästen, men det lossnar ganska snabbt. För er som är nya, eller inte minns, så var det Hajen osm bockade av mig så mina knän blev ganska illa skadade.

Red runt travbanan ett par varv, i både skritt, trav och galopp. Hajen skötte sig riktigt bra och jag är glad att jag satt upp på honom, trots all rädlsa och nervositet innan. Det är så skönt att sitta upp på honom och det funkar, för varje gång det går bra försvinner rädslan lite till, lite till och liiite till. En dag, hoppas jag, kan jag sitta upp på honom utan att vara rädd. Om han finns kvar så länge, sötnosen är ju till salu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0