Slurp, energin borta.

Jag hade massa energi till bloggen, innan jag satte mig vid datan ;)

Nu är jag i alla fall hemma, har duschat, börjat packa till Öland och ätit kvällsmat. Duktigt gjort av mig tycker jag. Om inte allt för lång tid blir det sängen, imorgon är det åter Sussie som gäller :)

Hela dagen har tillbringats hos Sussie, precis som vanligt. Mille och Franz var hos Tornell, tillsammans med Sussie och Lars idag. Så jag och Sarah skötte stall och affär, även om Sarah säkert hade klarat det miiiiinst lika bra utan mig. Undra sig hur mycket nytta jag egentligen gör där uppe. Men, men, jag mår bra av att få vara där i alla fall och jag lär mig alltid något nytt :)

Jag fick longera Morina idag. Kan säga att jag är inte riktigt nöjd med min insats i det hela, eller jag gjorde ju så gott jag kunde, men inte riktigt nöjd ändå. Jag har mer att lära helt enkelt. Hon är väldigt oliksidig för tillfället, då Sussie inte ridit henne på någon vecka, utan det är alla vi andra. I vänster gick hon superbra att longera, men i höger gick hon ställd utåt oftare än inåt. Inte okej, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Jag gjorde mitt bästa och fick det att fungera till och från. Galoppen var helt klart lättare än traven. Det är bara att träna vidare helt enkelt, precis som med allt annat ;)


Idag står en halvsuddig Morina för bilden, snygging.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0