Välkommen.

Jag fick en galen idé och jag genomförde den. Det får bära eller brista, mest troligt är att det brister.
Jag startade precis en blogg, en blogg om den bästa av alla.

Låt mig presentera er för huvudpersonen i denna blogg, Eva "Pärlan" Sjöhus.
En varmblodig travare född 18 Juni 1993. Hon är:
u. Secret Bitch
e. Peace On Earth.

Pärlan kom in i mitt liv den 19/10-08 och man kan verkligen säga att hon en dag stog i hagen och var en del av mitt liv, vare sig jag ville eller inte. Ni kommer en dag få höra historien om varför det blev just jag och Pärlan, men inte just idag.
Jag tänkte att jag skulle berätta om det jag vet om Pärlan, innan hon hamnade hos mig.

Pärlan föddes i Stall Sjöhus, Billinge. Tanken var att hon skulle gå som travhäst och hamnade hos en tränare 1995. Hon var runt hos ett par olika tränare fram till 2001. Då avslutade hon sin travhäst karriär och hade sprungit in 3 500 kr. Inte något att skryta om direkt.
Hon gick istället över till avelshäst och 2005 fick hon ett hingstföl som döptes till Whistle Jacket. Pappan var Gente Star. Här avslutades Pärlans karriär som avelssto och 2006 hamnade hon i Långared hos Bo Nylén. Tanken var att hon skulle fortsätta som avelssto hos honom, men det blev aldrig som planerat. Hon kastade fölet och fick istället bli sällskapshäst. Det fanns folk där som red henne lite då och då, speciellt Michaela och Pärlan höll ihop under 2008. Michaela blev erbjuden att köpa henne, men tanke nej. Då hamnade hon hos mig istället, av rent konstiga omständigheter.

Idag kämpar jag och Pärlan ihop. Tar oss sakta men säkert framåt. Vi halkar ofta tillbaka, men jag som ägare och ryttare är väl medveten om att jag egentligen inte är den bästa. Därför tar vi hjälp från de håll vi kan och fortsätter kämpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0