Presentation: Rebecka

Jag insåg att jag inte presenterat mig själv, jag är Rebecka och ägare till Pärlan.

Jag är sjutton år. fyller arton i sommar. Jag har själv inte fattat att jag snart är arton, tanken är faktiskt lite skrämmande! Jag läser andra året på gymnasiet. Linjen jag läser är Natur-Tekniska, inriktning Natur med inriktning Natur-Språk. Jag drömmer om att bli veterinär och bo i Stockholm i framtiden, men vi får se var allt kommer sluta. Mina kompisar säger att jag kommer vara fast i Vårgårda som lärare resten av litet. Har ni några andra förslag, släng gärna in dem :)

Jag har haft Pärlan sedan den 19/10-08. Innan dess hade jag en häst som heter Inca, men efter misstag från tre olika parter fick hon åka tillbaka till sin ägare, tyvärr. Jag har haft häst sedan 26/6-08 och sommarhäst sommaren innan det.
Jag började med hästar när jag gick i sexan men började rida först när jag började sjuan. Jag har ridit i fem år, endast tre när jag skffade häst. Att skaffa häst är ett av de största, men samtidigt bästa, misstagen i mitt liv. Skulle jag idag fått välja hade jag börjat rida privatlektioner och utvecklats mer som ryttare innan jag skaffade häst, men sånt kan man inte veta i förväg.
Min väg inom hästvärlden har inte varit direkt rak. Jag började rida på Alingsås RyttarSällskap och kom ganska snabbt på snekant med ägaren, vi hade aldrig riktigt samma syn på skötsel av hästarna. Problemet för mig var att hon också var min ridlärare. Jag bytte ridlärare efter 1,5 år, hade oturen att min nya ridlärare var gravdi och ett halvår senare var jag tillbaka i en grupp för ridskolechefen. Det tog inte många månader innan jag bytte grupp igen. Denna gången till en grupp som ridit 6-10 år och red för Sandra Björneland. Jag låg efter väldigt mycket, men det tvingade ig att utvecklas som ryttare något enormt. Tyvärr blev det inte många månader i denna gruppen, då jag till sommaren slutade för att jag skaffade egen häst.
Under ridskoletiden var jag skötare på Aladdin, en D-ponny som stal hela mitt hjärta och gjorde oss till en individ. Det var med honom jag spenderade två somrar. Tillsammans levde vi livet och gjorde alla galna saker man ska göra osm ponnyryttare, vi älskade livet helt enkelt.
Vid sidan av ridskolelivet hade jag en till sköthäst, Galax. Han var orivatägd och också han var en D-ponny, 2 cm högre än Aladdin. Jag och Galax var egentligen ett ganska udda par, men det gjorde att vi växte oss starka tillsammans. Den tiden vi fick tillsammans var otroligt lärorik för min del. Galax lärde mig vad tålamod var och har tvingade mig att börja lära känna mig själv. Vi spendera otaliga timmar i ridhuset, till slut följde han mig som en hund var jag än gick. Det blev två tillfällen på Galax rygg, då det var tal om att jag skulle köpa honom. Tyvärr blev det inte så och den 14/3-08 lämnade han mig för ett nytt liv i Stockholm. Vi har inte setts sedan dess.
Jag råkade av en slump ha praktik hos Sussies Häst och Foder när jag gick i nian. Där har jag sedan hängt kvar. Jag lärde mig otroligt mycket under mina två veckor hos Sussie, så jag återvänder så ofta jag kan. Många lov har tillbringats där. Jag har skrattat tills tårarna har runnit, varit arg som ett jäkla bi och jag har lärt mig saker jag aldrig skulle lärt mig utan Sussie. Idag är det Sussie som tränar mig och Pärlan för att vi ska ta oss framåt.

Jag har alltid fått betala mitt hästintresse själv, så på fredagar viker jag reklam som jag och mamma sedan kör ut på lördagar eller söndagar. Jag och reklamen har hållt ihop i en evighet, fråga inte hur många år för jag har verkligen inte en aning.

Med mig i lägenheten där jag bor finns mamma, Titania och Pyzen. Pyzen är min katt och en renrasig bondkatt. Titania tillhör mamma och är en norsk skogkatt. Dem lever ett riktigt kattliv, äter när dem känner för det, sover halva dagarna, busar, gåt på lådan, jamar, spinner, är puckade och visar argt för oss när vi varit hemma för lite. Kag kan utan att tveka berätta att Pyzen har stulit mitt hjärta, det kommer aldrig finnas en katt som honom!

Nu vet ni lite mer om mig, ägaren till Pärlan. Nu måste jag logga ut, stänga ner datan, packa ner den och rusa iväg till skolan! Jag börjar snart insåg jag precis.

Kommentarer
Postat av: LINDA!!!!!

men Becka om Pysen är renrasig bondkatt måste ju mina bajskatter här hemma oxå vara det? eller? :O xD

2010-03-01 @ 20:19:18
Postat av: Rebecka

Linda: Klart dem är :D Har du aldrig hört talas om renrasiga bondkatter innan? :o

2010-03-01 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0