Over You - Daughtry

Det finns en fras som har fastnat
"I can't believe you were the one
To build me up and tear me down,"


Dock väljer jag att göra om den något.
"I can't believe I am the one
To build you up and tear you down,"


Och helt plötsligt passar den in på mig och Pärlan, om jag skulle sjunga. Jag bryter ner henne, samtidigt som jag bygger upp henne. Jag vill i alla fall tro att jag bygger upp henne.
För mig är hästvärlden en balansgång mellan mig själv, andras åsikter och min hästs välmående. Jag vill inte ta åt mig av vad andra tycker och tänker, men jag måste erkänna att det gör jag. Jag tar åt mig och ändrar mig efter vad andra tycker. Jag kämpar med att stå på enga ben och göra det som är bäst för mig och Pärlan, men ja. Jag påverkas. Därför bryter jag ner henne på ett sätt och bygger upp henne på ett annat.

Hästvärlden är en dans på rosor, med otroligt vassa taggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0