Westlife - Back home.

Jag bakade pepparkakor, hamnade i fåtöljen och sen i duschen. När jag stog och duschade rycktes jag många, många år tillbaka i tiden. Även då med peparkakslukten i näsborrarna, ett par år yngre än vad jag var nu och med ett helt annat liv. I mitt huvud började "Have you ever" med Westlife spelas. Den har vägrat släppa greppet och just nu spelas skivan "Back Home" på spotify. För mig är detta julmusik, pepparkaksbak, trygghet och lugn.

Det är konstigt vilka känslor, minnen och hur kroppen kan reagera på en låt, ett album, en artist. Det är galet, men jag har gått från otroligt oro till ett enormt lugn på bara några sekunder :)

Jag kan texterna utantill, vissa bätre än andra. Eller nej, vissa med fler känslor än andra. Westlifes låtar, i alla fall från denna skivan, är heeelt fantastiska. Så vackra, välskapta och berörande. Jag kan inte låta bli att älska dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0