Sen kväll, tidig morgon.

Ni fick tyvärr klara er utan någon mer uppdatering igår, av den enkal anledningen att jag var hemma runt halv tio. Jag blev kvar längre än planerat, dock inget jag har något emot. Det blev en lyckad dag och kväll, som jag kan leva på länge :)

Juste ja, jag red ju Morina. Vi jobbade i paddocken och i början hade vi Sussie med. Hon var ju iväg hos Pether Markne förra veckan, su nu är hon stenhård vad gäller finliret på hästarna! Mycket att tänka på med sistsen och lättridningen, som är grymt jobbigt.
Låååånga ben, ner med hälen, jobba i lättridningen (alltså se till att benen jobbar när jag reser/sätter mig ner), alltid se till att höften går först, rida lätt i den takten hästen travar och inte stressa på.

Jag kom på mig själv flera, flera gånger när Sussie väl hade gått sen och blev like chockad varje gång, haha. Gissa om jag har en hel del kvar att lära? Tur då att jag har ne fantastisk tränare!


Charmtrollet Morina, som jag utan problem hade kunnat köpa. Om jag hade haft pengar, tido ch framför allt kunskapen.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh så söt häst! ^^ :)

2010-08-22 @ 10:25:15
URL: http://barajennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0