Förklaring.

Jag tänker klargöra det där om att sova hos Emanuel. Nej, ingen tvingar mig. Jag trivs att sova där, men jag trivs också med att sova hemma. Jag har byggt en trygghet hemma i Vårgårda, en trygghet som jag behöver för att känna mig just trygg.

Den tryggheten finns inte i Alingsås, i Emanuels lägenhet. Just för att jag bara sovit där två nätter. Den kommer säkert komma, jag har ett år att bo där. Ingen tvingar mig och jag skulle kunna flytta hem helt, på en gång, om jag så ville. Men, då skulle jag misa chansen att växa som människa. Missa chansen att mogna och en dag kunna flytta hemifrån.

Jag behöver få komma hem, för att klara av att sova borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0