Boktips: Godnatt Mister Tom.

Jag börjar mina boktips med en riktig veteranbok, som många nog har hört talas om.
Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian.

Handling: Den handlar om William Beach, Will, som under kriget hamnar hos Tom Oakley, Mister Tom. Will är från början en otroligt skygg pojke och Mister Tom inser snabbt varför, han har under hela sin tidigare uppväxt levt med att blivit mishandlad av sin mamma. Under sitt liv hos Mister Tom växer Tom både som person och kroppsligt. Han litar med och mer på Tom, men en dag vill hans mamma ha hem honom.
Will skriver aldrig till Tom, som han lovat. Tom blir mer och mer orolig och ger sig av till London och söker efter Will.
Vad som händer, lämnar jag till er att ta reda på.

Omdöme: Detta är helt klart en bok jag kan rekomendera! Första gången jag hörde den var när jag gick i sexan och vår lärare läste den högt för oss. Jag var fast och kom på att jag faktiskt hade den hemma och läste den från pärm till pärm på bara någon dag. Sedan dess har den följt med mig. Det är en trygghetsbok, som gör mig lugn när livet rusar på.
Betyg: 5/5




Har ni inte läst den, har ni missat något stort!


Kommentarer
Postat av: Anonym

DÅ är det självklart okej att låna bild! :)

2010-08-22 @ 21:22:59
URL: http://conler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0