Besvikelse!

Just nu är jag besviken och ledsen, så otroligt ledsen! Samma dag som jag fyllde år skickade jag in brev till Skatteverket om att byta efternamn. Idag, nästan 5 veckor senare, fick jag svar. Det har blivit avslag. Av den enkla anledningen att det inte var mammas/pappas namn, min mans namn eller mitt brndomsnamn jag ville byta till..

Alltså ska det gå via Patent- och Registreringsverket. Fine tänker jag och ska glatt be mamma skriva ut papprerna. Mamma läser igenom och vet ni+ det kostar 1800 kronor för att göra en prövning och inte ens då är det säkrt att jag åft byta! 1800 kr för ett efternamn som jag kanse inte ens kan få. Fattar ni hur jävla sjukt Sverige är eller?!

Jag trivs inte med mitt namn och det finns bara ett namn som är jag. För jag vägrar gifta mig, jag har inte ens någon att gifta mg med. Jag vill inte heta Stålgren och allra, allra minst vill jag heta Johansson! Lärka, det är jag, men för att  få det måste jag betala 1800 jävla fucking kronor och inte ens då är det säkert. FyFan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0