Sussieträning.

Jag lovade ju ett inlägg om gårdagens träning, så då borde jag ge er det.
Jag och Pärlan var i ridhuset runt fem över sex. Började rida fram, vilket gick lite sisådär. Efter mycket om och men fick jag i alla fall jobbat igenom henne någorlunda. Jag började bli lite smått irriterad/frustrerad/undrade över när Sussie skulle komma, då träningen skulle börjat kvart över och klockan var kvart i sex.
Alla som skulle vara medp å hoppträningen vid sju hade dykt upp och börjat rida fram, då kommer Sussie inhoppandes. Jag fick en öfrklaring om varför hon inte kommti tidigare och vi körde igång. Jag fick lite nya tips och Pärlan skötte sig riktigt bra. Hon tog v.galopp utan problem.

Efter en stund sa Sussie att jag skulle vara med på början av hoppträningen, fine tänkte jag och blev grymt nervös. Men sagto ch gjort, jag tog stigbyglarna och red ner till de tre osm skulle vara med på hoppträningen. Det var första gången jag och Pärlan hoppade ordentligt på över ett år! Trots det skötte sig Pärlan riktigt bra, även om jag som ryttare hade vissa svårigheter.

Om ni vill, kan jag fixa ihop lite bilder på vad vi gjorde för hoppövningar? Jag är i alla fall grymt nöjd hur hela träningen gick, även om det var riktigt kämpigt för mig och Pärlan i början när vi var ensamma i ridhuset.

efter 1,5 timmes ridning, alltså vid halv åtta, fick det räcka för mig och Pärlan. Vi var båda helt slut, men riktigt nöjda med oss själva. Extra härligt var att höra hur nöjd Sussie var med insatsen från oss som ekipage och framför allt mig som ryttare. Jag växte flera centimeter vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Linnea.

Underbart! Riktigt roligt att det går så bra för er.. Gör gärna lite bilder på övningarna:D Alltid kul att se. Om inte annat kan andra använda dem också :D <3

2010-04-15 @ 21:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0