Rapport från Pärlisen.

Pärlan var duktig idag, trots att hon hade massa energi. Hon skrittade faktiskt i form en bit, i riktigt form, med riktig skritt! För oss var det stort. Traven satt stundtals, inte formen, utan traven. Hon ville dra iväg i pass allt osm oftast och jag gör ju mina misstag då. Men vi kömpar på, dock har jag sänkt kraven fruktansvärt mycket!

Pärlan har ås långa hovar nu, så hon snubblar allt osm oftast under ridningen. Det har varit så mycket annat som snurrat, ås jag har hade helt glömt att hon skulle skos om för en vecka sedan ungefär. Som tur är kommer Stefan på tisdag, så fram tills dess är det lättare ridning som gäller och longering.

Pärlan har blivit superfin att longera nu! Det är inte alls samma diskussioner som det var förr, när hon ska byta varv osv. Det går framåt där och det är skönt.

Hela Pärlan blev tvättad med hibiskrub idag, så nu hoppas jag att alla småsår och så vill försvinna. Det hade hjälpt lite senast jag tvättade, hon var inte svullen runt såren i alla fall. Det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0