Pärlans framtid.?

Jag känner att jag måste förklara det här med att sälja/avliva Pärlan, så det inte blir massa missförstånd från olika håll. Det första jag måste påpeka är att hur det än kommer sluta, så gör jag det för att jag bryr mig och älskar henne. För att hon är världens bästa Busa!

Beslutet om att sälja Pärlan har inte varit lätt och kommer inte bli lättare heller, men jag har insett att med de drömmar jag har, så räcker inte Pärlans kapacitet till. Är det inte då mer rättvist mot Pärlan att sälja henne till någon som kommer älska henne och inte sätta för stora krav? Det är min åsikt och därav beslutet att sälja henne. Jag har vissa krav/förutsättningar för att Pärlan ska säljas och jag vet att jag har Sussie som stöttar mig i dem.
Jag anser också, för Pärlans skull, att om det inte dyker upp någon som passar in på de krav/förutsättningar jag sätter, då är det bästa för Pärlan att faktiskt få avlivas. Av den anledningen att hon inte ska hamna hos någon som sätter för stor press på henne, någon som inte kommer bry sig om henne eller att hon blir en vandringspokal.

Det beslut jag gör, det alternativ som finns, dem grundrar sig på vad som är bäst för Pärlan och inte vad som är bäst för mig.

Självklart finns också alternativet att låta henne bli sällskapshäst och bara skrota i en hage någonstans, men jag kännerm in häst tillräckligt och vet att det är ett liv hon inte skulle trivas med. Pärlan vill ut och bli riden, få busa skogen, ta härliga galopper och leva ett värdigt liv som ridhäst. Därför tänker jag inte sälja henne osm sällskapshäst, för hon är inte det, hon är en ridhäst.

Kommentarer
Postat av: Kristin

min kompis har vart inne på din blogg innan därav vet jag om din blogg..



Måste säga att du är ju sjuk =O hur kan du ta ett sånt beslut`? Asså har du nått vett?

2010-04-12 @ 10:19:00
Postat av: Linda

JAG vet att det inte är lätt beslut för dig för jag känner dig så väl,

men människan som kommentera över hon känner inte dig jag förstår inte hur hon kan komma på tanken att döma dig? :O

2010-04-12 @ 17:19:01
Postat av: jolene

Hoppas du gör det för att Du vill, inte för vad någon annan säger.

Förstår ditt tänk, och isf gör du rätt.

Tänk också att du har skolan, och tävlandet kan ta en del tid, så att du orkar med skolan med, den är viktigare än vad många tror!

Önskar er lycka till, och hoppas du fattar rätt beslut och jag vet att du gör det som är det bästa för Pärlan. Och risken att hon blir en vandrings pokal kan vara stor, lika väl som litet. Så skriv ett riktigt kontrakt, alt, låna ut på livstids foder.

2010-04-12 @ 18:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0