Kasta sten i glashus?

Idag fick jag höra något, som gjorde mig ganska besviken. Jag trodde inte det om dem, men samtidigt vet jag inte om allt är sanning, därför tänker jag försöka att inte ta åt mig. Däremot började tankarna att snurra om sätt att hantera hästar, eller, hatera är fel ord. Snarare, hur många olika sätt det finns att visa att man älskar sin häst.

Det finns lika många olika sätt, som det finns hästpersoner i världen. Av den enkla anledningen att ingen älskar sin häst på samma sätt, därför visar man det inte på samma sätt heller. Därför har vi som hästmänniskor inte heller någon rätt att döma folk och avgörao m de älskar sin häst eller inte. Bara för att jag inte visar kärleken till min häst, på samma sätt som någon anna gör. Betyder det inte att jag älskar den mindre.

Folk i hästvärlden, och världen för övrigt, drar förhastade slutsatser. Tar inte reda på fakta innan de kastar ur sig anklagelser och det är här jag blir besviken. För jag lovar, att det jag fick höra idag, det ligger inte fakta bakom. Om det nu stämmer, att det verkligen sagts.

Jag tänkeri nte beskylla andra, jag beskyller även mig själv. För jag vet, mycket väl, att jag själv drar förhastade slutsatser. Men, är man medveten om det och kan tänka sig att ändra åsikt och be om ursäkt, då är det okej. Till en viss nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0