Fri, som en fågel.

Jag fick chansen att rida hos Sussie idag. Hon bad mig göra iordning en av hästarnao ch sa sen till mig att jag skulle börja rida henne runt travbanan. Det blev att jag red henne hela tiden, Viktor longerade Mille under tiden.

Det var inte vilken häst som helst, utan det var Morina. Hon är härlig att rida, men väldigt, väldigt speciell. Hon är som hon är och enligt Sussie har hon ADHD. Jag är villig att hålla med, men det är verkligen inget negativt! Hon är en häst för de stora klasserna. Sån otrolig kapacitet i den kroppen och helt, helt fantastisk.
Det är när jag sitter själv och rider Sussies hästar som jag inser svagheterna i min ridning, saker som jag sedan lägger ner tid och jobbar med, för att bli bättre. Jag är fri, fri som en fågel, när jag sitter på ryggen på Morina. Hon gör mig stark och får mig att tro på mina drömmar.




Pärlan fick vila idag. Jag var bara ute och pussade på henne i hagen och gav henne godis. Min söta, söta flicka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0