Älskade pucko.

Ja, för idag var hon ett pucko. Eller nej, egentlige inte. I grund och botten är det mitt fel. Hon travade inte i tvåtakt, fråga inte vad hon gjorde istället.. Egentligen vet jag varför. Jag tvingas rida i dressyren ett tagn u, fram tills Pärlan sår läkt. Och i den sadeln har jagi nte ordentlig balans, så jag tar balans i tyglarna, fel,fel,fel,fel! Hamnar jag ur balans, oavsett om jag tar den i tyglarna eller inte, så tappar Pärlan takten.
Vi jobbar på det, varenda ridtur.
Sen har jag otroligt problem med halvhalterna i trav också. Jag lyckas, så gott som, aldrig få till dem ordentligt. Vilket gör att Pärlan tar tillfället i akt och ökar.
Positivt med dagens ridtur var att hon tog vänstergalopp när jag bad om höger, med andra ord klarar hon vänster utan problem :) Hon har svårare att jobba i den, men hon fattar den i alla fall. Duktig pålle.

Jag vill ha onsdag och träning, nu, nu, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0