5 sätt att sabba en ridtur.

1. Ät inte ordentligt
2. Snappa inte upp små tankar osm flimrar förbi, utan tro att tålamodet kommer hålla.
2. Tro att det har skett under och försök trava på en äng, vilket hästen aldrig klarat innan.
3. Försök trava på en volt, utan stigbyglar.
4. Fortsätt kämpa, trots att tankarna berättar att det inte är någon idé.
5. Ge upp, men fortsätt vara irriterad.

Att jag aldrig ska lära mig att sluta när det faktiskt funkar bra! Utan tro att det ska hålla i sig, trots att jag innerst inne vet att det är då det kraschar. Det är irriterande och jag blir bara mer irriterad, för jag låter irritationen gå ut över Pärlan. Invecklat, men jag hoppas ni förstår?

Det är tur att jag har världens bästa Pärla, som förlåter och förstår. Trots att jag själv inte klarar det. Min fina, fina Busa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0