We can falling in and out of love, or life?

Klockan är elva, eller till och med fem över elva. Jag är ensam hemma och det är mörkt ute. För två år sedan, ja till och med ett år sedan, så hade jag legat på botten och krälat vid den här tidpunkten. Hade jag gett mig på att skriva ett blogginlägg hade det varit mörkt, tungt och deprimerande. Idag är det inte jag.
 
Idag vet jag hur vackert livet är, om jag väljer att göra det vackert. Jag vet också att jag kan frambringa min deprission igen, på två sekunder, om jag skulle önska. Det är nämligen så att jag styr mina känslor och om jag då kan styra dem till glädje, varför då ens tänka tanken på att styra dem åt deprission och sorg?

Jajo, nu kanske det låter barnsligt enkelt. Men det finns vissa saker som spelar in i hur lätt det är att förändra våra känslor. Dels är det miljön, vårt beteende, våra övertygelser och lite fler punkter. Det jag tänker lägga störst vikt vid här och nu är miljön. För, den miljö vi befinner oss i spelar stor roll. Vi kan göra vårt bästa för att tänka positivt, frambringa positiva känslor och agera positivt, men trots det så känner vi inte glädje. Eller, jag vet inte om det egentligen är möjligt, för matar man inte de negativa känslorna försvinner de efter 90 sekunder. Eller, finns den grundläggande orsaken till känslan kvar, så kommer känslan återkomma. T.ex om du är kisenödig så kan du få bort känslan om du tänker på något helt annat under 90 sekunder, men känslan kommer återkomma titt som tätt fram tills du gör något åt grundorsaken, alltså går och kissar.
 
 
Tillbaka till miljön. Om man nu är i en miljö där de negativa känslorna ständigt återkommer kan man testa att byta ut miljön och se vad som händer, Försvinner de negativa känslorna? Ja då är det egentligen inte svårare än att göra en bestående förändring och byta miljö på riktigt, inte bara på test.
 
Miljön spelar stor roll för våra känslor och genom att känna efter, ta ansvar för våra egna tankar, känslor och handlingar (ingen annans, var och en tar 100% ansvar för sitt eget) så kan man nå strålande resultat. Lära kännas ig själv, ta reda på vilka miljöer osm gör gott, och vilka som gör mindre gott. Det är mäktigt och coolt att veta så mycket om sig själv och veta att det finns så många fler sidor att veta om.
 
Jisses, nu har jag snurrat nog. Dags att fixa mig för natten. Hoppas ni får en härlig natss sömn och att ni vaknat med kroppen fylld av energi imorgon. Det tänker jag i alla fall programera mitt omedvetna till! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0