Jag vägrar välja Jante.

 JAG MÅR SÅ BRA! JAG MÅR SÅ FUCKING JÄKLA BRA!!!!

Jag skiter i att följa Jante-lagen och tänker berätta för omvärlden hur bra jag mår. Mitt liv är fantastiskt, för att jag väljer att göra det fantastiskt. Jag älskar att leva och jag älskar att leva mitt liv. Jag skulle inte vilja byta med någon annan, om jag så blev erbjuden ett par miljonär. Nej, jag vill vara jag och jag vill leva här och nu, för det är nu mitt liv är sådär magiskt, underbart, vackert och härligt!
 
I min mobil ligger det ett par anteckningar. Tidigare hade det varit för att överleva, ta mig igenom dagen. Nu är det för att skriva ner allt sprudlande. Det där sprudlande som inte får plats i kroppen och eftersom att jag inte är en människa som hoppar, studar och tjoar, så rinner orden genom mina fingrar istället. Bokstäverna pockar på och vill ut, ut, ut. Då är det bra med en mobil nära tillhands, så jag kan få andas igen. Andas, för att glädjekänslorna blir för stora för att bära instängda.
 
Med ett leende som ständigt ligger under ytan, ja då är det svårt att vara ledsen. Jag älskar att vara glad, jag älskar att vara sprudlande, jag älskar känslan av kolsyra och jag älskar livet. Jag är så lycklig och glad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0