If you really want me, am I really special?

Det känns safe att jag inte släckt för kvällen än och klockan är kvart över tolv, men slutar man jobba vid tio och planerar framtiden så är det tydligen såhär det blir.
 
Jag har landat i tanken på att flytta hemifrån, även om det fortfarande finns delar som skrämmer skiten ur mig. Som jag sa till mamma:
"Jag skulle kunna bo kvar hemma tills jag är typ 30, bara för att jag är trygg med det" och det är så jäkla sant! Jag hade kunnat bo med mamma tills den dag hon dör, bara för att det är tryggt och säkert, men hur roligt vore det egentligen? Det är på tiden att jag prövar mina vingar, på riktigt. Det är på tiden att jag tar hand om mig själv, för jag vet att jag kommer klara det strålande och med glans. Jag är trots allt jag, en person med alla möjligheter framför mig och en möjlighet att bli bra på vad jag än känner för.
 
Det ska bli spännande att inreda mitt eget hem och lägenhet. Att få mysa in och göra det sådär härligt hemtrevligt, med fina bilder på väggarna, mysiga kuddar i soffan, vackra koppar i skåpen och en allmänt hemtrevlig känsla. När man kommer in i min lägenhet ska man känna sig hemma från första stund, kunna slå sig ned vid köksbordet och känna att man inte behöver, eller vill, lämna det. Precis så ska det var hemma hos mig.
 
Ååh, jag ser framemot det äventyr jag ska kasta mig ut i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0