Vår och sommarplågan äro kommen...

Idag såg jag första flocken med knott. Nej, de är inte välkomna, inte det minsta! Knott betyder att de kommer börja bita på Greta, det kommer klia och min häst kommer bli hysterisk.

I början av veckan åker jag ner till Hööks, köper ett exemtäcke och packar in henne för ett par månader framöver. I år ska jag göra allt som står i min makt för att Greta ska få behålla sin man, men framför allt för att hon ska slippa ett kliande som driver henne till vansinne. Hon ska slippa stå i boxen och klia sig i panik och hon ska kunna gå i hagen utan att behöva vifta på svansen så den nästan ramlar av. I sommar ska hon få en sommar som inte kantas av massa knottbett och sår i mankammen. Jag ska göra så gott jag någonsin kan för att Greta ska må som den prinsessa hon är!
 
Greta i somras, utan pannlugg och med en kort, ful man..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0