This is my life my friend.

Just här och nu är jag trött. Ögonen känns tunga, inte jättetunga men tillräckligt mycket för att jag ska känna av det och huvudet känns inte riktigt vaket. Normalt sett hade jag stört mig på detta, blivit irriterad och frustrerad och undrat varför jag alltid ska vara trött, varför jag aldrig får vara pigg och full av energi.
 
Men mina tankebanor går inte såhär längre. Numer vet jag att jag kan påverka mitt eget tillstånd. Jag kan bli pigg, bara jag vill. Frågan är om jag kan tillåta mig själv att ha en trött dag/period/timme, eller om jag behöver förändra mitt tillstånd?
 
Numer vet jag att utan min trötthet skulle inte all min energi finnas. Jag måste känna mig trött ibland, för att kunna förstå hur det känns att vara pigg och fylld av energi. Lika väl som att jag måste vara ledsen för att kunna känna fullständigt eufori, eller bara vanlig lycka. Jag behöver lära mig att alla dessa känslor är jag och alla känslor har lika stort värde och jag håller på att lära mig att tillåta dem. Det tar tid, för jag har inte alla verktyg ännu, men tids nig kommer det falla på plats.
 
Jag kan tillåta mig att vara trött, tror jag. Lika väl som jag vet hur jag förändrar mitt tillstånd till att vara pigg. Jag är jag, varken mer eller mindre.
 
(Bildkälla, som jag förövrigt tycker att ni borde kika in på!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0