I'm too good for you!

Jag har tagit tag i alla mina papper, fått ordning i pärmar och fixat med min deklaration. Är det de som ger vuxenpoäng? I min värld i alla fall, vilket betyder att jag nu har väldigt många plus på vuxensidan. ;)

På tal om plus kom jag precis att tänka på vad jag fick sagt till mig häromdagen:
"Nu fick du några minus hos mig"
Jag minns inte i vilken axakt ordning orden sades till mig, men det var i alla fall meningen med orden. Jag slogs precis av tanken om hur sorgligt det är att människor värderar andra människor utifrån deras handlingar och ger dem plus, alternativt minus. Ungefär som att man måste ha ett visst antal plus för att anses som bra nog och när man har fler minus än plus är man inte vänner längre. Det är i alla fall den känslan jag fick, nu i efterhand.
 
Jag då, hur gör jag. Ja, jag väljer att endast se i plus. För mig existerar inga minus. Jag väljer att se det goda människor gör, eller deras goda tanke bakom sina handlingar. För i grund och botten är alla handlingar gjorda av goda intentioner.
Om jag alltid lyckas med detta är en annan sak, men jag gör ständigt mitt bästa och jag blir bättre på det, för jag vill inte riskera att missa en potentiell
 fantastisk vän pågrund av hur de har handlat. Deras tanke bakom sin handling var god när de utförde den, hur resultatet sedan blev finns det alltid lärdomar i.

Gör ert bästa för att se plusen i era medmänniskor och ni kommer snart se hur mycket lättare livet blir! :)


Jag och min underbara vän Hanna.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härlig bild!!

2013-04-19 @ 20:54:02
URL: http://www.sofiiaeklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0