Mina drömmars måltid.

Någon kommer säkert skratta åt mig nu, men det bjuder jag på!
 
Jag har precis lagat mat tills imorgon, utifrån en maträtt jag drömde om nattens tills igår. Och det bästa är, maten blev supergod! Jag stekte falukorv, som var tärnad i små bitar, tillsammans med lite ketchup, en hel tomat och matlagningsgrädde. Detta fick bubbla ihop och ställdes åt sidan.
I en annan stekpanna gjorde jag brynte jag gullök och vitlök, tillsammans med köttfärs. detta smaksatte jag med grillkrydda, salt och peppar och lät koka ihop tillsammans med mjölk och matlagningsgrädde. När köttfärssåsen hade kokat sig krämig hällde jag i falukorvsröran och jisses vilken god smak!
 
Denna röra kommer imorgon avnjutas tillsammans med mammas hemmagjorda potatismos. Hur mycket bättre lunch kan man hitta?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0