I en vuxen värld.

Från Spotify sjunger Melissa Horn och lugnet börjar sakta, sakta lägga sig i min kropp.
 
Det har varit en turbulent vecka, som verkligen fått mig att växa. Jag har pratat med mamma, tvingat tillbaka tårarna, varit frustrerad, livrädd, darrande, låtit tårarna rinna ikapp med uteblivet regn, blivit fångad av Greta och insett att jag är modig, när livet kräver det.
 
Idag sa jag upp mig från jobbet. Jag kommer jobba kvar, tills jag hittat något annat, men så snart jag funnit något nytt så vinkar jag hejdå till Sussies Häst&Fritid, kramar Sussie hejdå och ger mig ut på nya äventyr. Efter lite mer än ett år som anställd, efter, till och från, fem år i stallet pussar jag hästarna hejdå och lämnar det stall där jag förmodligen tillbringat mest tid.
 
Det är dags att pröva vingarna, söka nya äventyr och intala mig själv att jag är bra, riktigt bra. Jag kommer klara det här och jag kommer hitta mitt nya drömjobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0