.

Nyduschad, med håret i turban och pyjamasen på, sitter jag i soffan med datorn på magen. Flickan som lekte med elden är startad och jag ska njuta av en tidig kväll hemma. För, jag har redan ätit och tittat alla bloggar, bdb och facebook. Med andra ord, jag är redo för kvällsmys.

Sjukt trött efter jobbet svängde jag trots allt in till Greta och det kunde inte blivit bättre. Jag och hon stod i hagen, i nästan en halvtimme och halvsov, myste och spanade på bilar. Jag lämnade hagen, fylld av energi, för det var precis vad jag behövde. För första gången, någonsin, följde Greta efter mig i hagen när jag bad henne om det och hon stannade vid mig, trots att resten av flocken gick. Hon hade alla chanser i världen att vända och gå ifrån mig, men det gjorde hon inte. Sånt glädjer en trött kropp och själ. Hon kommer mig bara närmare och närmare. <3


Jag kunde funnit vem som helst, men jag fann aldrig någon. Du fann mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0