Tredje gången gillt?

Idag var första dagen jag hade hand om Jonna helt själv. Johanna var med både lördago ch måndag, vilket kändes kanonbra! Men, det gjorde även att det kändes bra att få testa henne själv idag :)

Det gick bra, tycker jag. Inga problem att fixa stallet, Jonna var snäll. Hon verkade något fundersam över att någon annan än Johanna höll på med henne, vilket är ganska så förståligt, haha.

Änsålänge rider jag henne bara i ridhuset, vilket känns ganska bra faktiskt. Med tanke på att jag inte känner henne och hon är väldigt speciell att rida. Ridningen idag gick bättre än vad den gjort innan och jag hittar flero hc fler knappar. Jobba mycket med volter för att försöka få henne lösgjord i båda varven. Hon är mycket, mycket svårare i höger än vad hon är i vänset! I slutet hade jag lyckats få loss vänster riktigt bra, men fanns fortfarande en del kvar att jobba med i höger. Dock hade jag ingen ork kvar och kände inte för att låta tålamodet ta slut ;)
Det är alltid en upplevelse att galoppera denna donnan, då hon varierar i humör från ena dagen till andra. Igår var hon lugn och harmonisk, idag studsade vi fram vissa gånger, haha. Men, det ska nog bli bra när vi känner varandra :)


En trött och svettig Jonna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0