Stalldag :)

Det var en riktigt härlig dag i stallet idag! Började med att hämtai n alla hästar, sen fick de varsin rykt. Detu ppskattades av dem, tror jag. Hästar fixas, ridas och ut i hagen.
När Cappi var utsläppts, ställde jag mig och myste med LillPrinsen och hans hagkompisar. Det är sällan man har tid över till det, men idag tog jag tillvara på de få minutrar jag kunde.

Sussie hade hunit rida alla hästar, som skulle ridas, till tolv. Då fick Franz gå ut i hagen och mysa i två timmar. In med honom och ut med Mille, som också fick spendera två timmar i hagen. Det är så härligt att se hingstarna ute i hagen, ännu härligare att se dem när de kommer in igen. Så lugna och fyllda av ro.

Det har varit en lugn dag, men otroligt härlig och välbehövd. Jag är fylld av ny energi och redo att ta tag i det mesta!


Finaste LillPrinsen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0